SysAdmin Linux  – Bydgoszcz, Toruń, Poznań

INSTALACJA I PRZENIESIENIE SERWERA


Instalacja i przeniesienie serwera Linux

Instalacja serwera Linux to proces rozpoczynający migrację sklepu internetowego lub strony WordPress i jest w pełni uzależniony od danego projektu oraz od potrzeb i oczekiwań Klienta. Przeniesienie strony internetowej odbywa się po instalacji serwera. Do określenia będą potrzebne informacje, które umożliwią dobór odpowiedniej kolokacji i sprzętu.

KRYTERIA DOBORU SERWERA:

  • transfer TCP/UDP (wchodzący i wychodzący)
  • prędkość łącza
  • przestrzeń dyskowa
  • szybkość dysków
  • dostępna pamięć RAM
  • możliwość fizycznego dostępu do serwera lub remote hands
  • zarządzanie poprzez IPMI / KVM
  • oszacowanie liczby i modelu procesorów

CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z INSTALACJĄ:

  • sprawdzenie zdalnego zarządzania IPMI / KVM
  • test pamięci RAM (Memtest86)
  • odczyt komunikatów S.M.A.R.T. z dysków
  • sprawdzenie kontrolera RAID (jeśli zainstalowano w serwerze)
  • złożenie i testy macierzy dyskowych
  • sprawdzenie przepustowości łącza
  • instalacja podstawowego systemu oraz demona ssh
  • próby awaryjnego restartu
  • instalacja i konfiguracja usług
  • instalacja narzędzi do monitorowania serwera
  • ułożenie reguł firewalla
  • wybór systemu kopii zapasowych
  • ustalenie polityki dostępu do serwera dla pracowników (SSH, SVN, GIT, inne)

W zależności od specyfikacji projektu oraz serwera, instalacja może objąć dodatkowe procesy.